Ease your job with MS Office: een dag vol handige tips rond Word, Excel en Outlook

Inhoud
Ease your job with MS Office: een dag vol handige tips rond Word, Excel en Outlook (6u)

Werkt u dagelijks met Office, maar heeft u het gevoel dat u wellicht veel meer uit het pakket zou kunnen halen?
In deze workshop met praktische oefeningen krijgt u een pak handige tips voor een optimaal gebruik van Word, Excel en Outlook.

Inhoud:
Word
• Tips & tricks rond het navigeren in een Word document aan de hand van toetsen, de browse object buttons en het navigatievenster
• Tips & tricks rond het selecteren van tekst
• Gebruik van het aanpasbare lint, de werkbalk voor snelle toegang (bv. eenvoudig sluiten van documenten) en de contextuele tabs van Office
• Gebruik van de handige “intelligente knoppen” of smart tags in Word
• Een goed begrip van de Wordfilosofie als onontbeerlijk element bij het maken van teksten
• Tonen van uw codes
• Gebruik van tabulaties, insprongen of tabellen?
• Het belang van stijlen bij de opmaak van documenten
• Intypen van volledige stukken tekst, voorbladen, kop- en voetteksten via bouwstenen
• Een slecht opgemaakte tekst ontdoen van alle opmaak en een eigen opmaak geven
• Gebruik van SmartArt voor het opfleuren van uw teksten
• Gebruik van sjablonen om tijd te besparen

Excel
• Tips & tricks rond de Excel basismanipulaties
• Zoeken naar opmaak
• Tabellen snel ontdoen van hun opmaak
• Aangepaste lijsten
• Gebruik van het aanpasbare lint, de werkbalk voor snelle toegang (bv. eenvoudig sluiten van documenten) en de contextuele tabs van Office
• Gebruik van de handige “intelligente knoppen” of smart tags in Excel
• Het nut van group mode bij creatie en opmaak van tabellen: waarom 2 maal werken als het ook in 1 keer kan?
• Grafieksjablonen als timesaver bij het maken van grafieken
• De dynamische tabel als onmisbaar element in het Excel lijstbeheer
• Gebruik van F4 voor absolute en relatieve celverwijzingen?
• Gebruik van celverwijzingen (i.p.v. constante waarden) in formules en functies
• Gebruik van autosom voor een matrix tabel
• Dubbelklikken van de vulgreep bij het kopiëren
• Pagina einde voorbeeld weergave voor efficiënt printen
• Pagina-indelingsweergave om snel kop- en voetteksten toe te kennen
• Snel intikken van de huidige datum en/of uur
• Gebruik van sjabloon om tijd te besparen

Outlook
• Netiquette
• Wanneer aan/cc/bcc?
• Het onderwerp als eyecatcher
• End of Message in onderwerpen
• Hyperlinks vs bijlages
• Do’s and dont’s bij de vele berichtenopties (vb leesbevestigingen)
• Verwijderen van mails: deleten, afsluitoptie, terughalen verwijderde mails, …
• Orde in de chaos maken
• Gebruik van vlagje, afspraak of taak
• Een bericht snel omvormen naar een taak of afspraak en vice versa
• Gebruik van het aanpasbare lint, de werkbalk voor snelle toegang (bv. eenvoudig sluiten van documenten) en de contextuele tabs van Office
• Maken van een archief om het postvak te ontlasten
WanneerBegint omEindigt omWaarDocent / Spreker
23/11/201810:0013:00LocatieEDUCATION REAL DOLMEN,
23/11/201814:0017:00LocatieEDUCATION REAL DOLMEN,
 PrijsBTW
Standaardtarief € 150 21%
Voordeeltarief CIB-leden € 120 21%
Totale uren:
6 u
BIV-erkende vormingsuren:
6 u
Deze opleiding wordt georganiseerd i.s.m. het Sociaal Fonds voor de Vastgoedsector. Bedienden en zaakvoerders die aan de voorwaarden voldoen, kunnen gratis deelnemen, maar moeten dan wel inschrijven door op de link van het Sociaal Fonds te klikken.

Privacy beleid | Cookie beleid | ORIS Webdesign & Drupal Development