/ academy / Masterclass-Klantens...
Masterclass: Klantenservice als sleutel tot succes voor vastgoedbeheerders - deel 1

Na deze opleiding:

1. begrijp je hoe processen en communicatie samen de klantbeleving bepalen;
2. weet je wat klanten écht verwachten en waar hun tolerantiedrempels liggen;
3. herken je de momenten van de waarheid in je werk en weet je hoe je daar maximale impact maakt;
4. kan je klachten en spanningen ombuigen tot kansen voor klanttevredenheid;
5. weet je wanneer je best kiest voor persoonlijk contact of digitale tools;
6. begrijp je hoe kleine gebaren zorgen voor grotere tevredenheid en vertrouwen.

Meer details

Prijs (excl. btw)

€ 500,00 per persoon

Prijs cib-leden: vanaf € 400,00 per persoon

Korting met kmo-portefeuille?

Ontdek de voorwaarden.

Planning

donderdag
12 feb 2026

Start 09u30

Syntra Antwerpen en Vlaams-Brabant - Campus Berchem

Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

dinsdag
31 mrt 2026

Start 09u30

Green Park Hotel

Chartreuseweg 20, 8200 Sint-Michiels-Brugge

Inhoud

Klantenservice als sleutel tot succes voor vastgoedbeheerders - deel 1 (6u)

Een klantgerichte aanpak is een onmisbare bouwsteen voor efficiënt beheer en een sterke reputatie. Wie helder communiceert, betrokkenheid toont en professioneel omgaat met spanningsmomenten, bouwt duurzame relaties op. Een tevreden mede-eigenaar werkt vlotter mee, uit minder frustraties en beveelt jou sneller aan.

Tijdens deze inspiratiesessie ontdek je hoe je met eenvoudige en doordachte ingrepen vertrouwen en loyaliteit opbouwt. Je leert welke contactmomenten echt het verschil maken, hoe je je communicatie afstemt op verschillende types mede-eigenaars en hoe je bewust kiest via welk kanaal je contact houdt. Je ontdekt ook hoe technologie zoals AI je dienstverlening kan versterken zonder de menselijke touch te verliezen.

We werken met concrete tips, oefeningen en interactieve werkvormen. Aan de hand van vijf overzichtelijke bouwstenen krijg je een helder beeld van wat klantenservice betekent in jouw dagelijkse praktijk. Wie zijn klanten echt hoort, wint hun respect.

Wil je de principes van klantenservice concreet toepassen binnen jouw organisatie? Schrijf je dan in voor deel 2. In dat vervolgtraject werken we met gerichte oefeningen en tools om jouw klantenservice op maat vorm te geven. OPGELET: Dit traject is enkel toegankelijk voor zij die deel 1 gevolgd hebben!

Docent(en)

Profile image of Ragna Frans
Ragna Frans

Marketing manager

Meer over deze docent

Voor wie

Deze opleiding op maat?

VIVO Logo

Bij VIVO volg je kwaliteitsvolle, hands-on opleidingen die gelinkt zijn aan de dagelijkse werking van een vastgoedkantoor. Of je nu een startende of ervaren vastgoedprofessional bent, wij bieden coaching en opleidingen op maat om je carrière naar een hoger niveau te tillen. Blijven groeien, blijven vooruitgaan – met VIVO ben je altijd een stap voor!

Veelgestelde vragen

Wat betekenen erkenning en permanente vorming?
Kan ik een evaluatie invullen na afloop van de opleiding?
Hoe kan ik voordelig inschrijven?
Welke online leervormen vind je bij VIVO?
Hoe verloopt de betaling en facturatie?
Hoe verloopt het proces van inschrijving tot deelname aan een opleiding?
Krijg ik een aanwezigheidsattest?
Wat betekent 'komt in aanmerking voor kmo-portefeuille' ?
VIVO Logo

We breathe real estate.

Een zeer ruim aanbod waarin alles wat leeft in de vastgoedsector aan bod komt. Fysieke opleidingen, live webinars, webinars on demand, blended learning rond alle juridische, technische, fiscale, commerciële... thema’s voor de vastgoedprofessional.

4,5/5 beoordeeld
Jaarlijks +25 000 tevreden klanten
BIV-erkende uren
Betaal met kmo-portefeuille

Anderen bekeken ook

course-image

Huren en verhuren in de praktijk

course-image

De toepassing van de Wet Breyne

course-image

Sociale media strategisch inzetten in je vastgoedkantoor

Blijf op de hoogte

Ontvang nieuws over nieuwe opleidingen en trends in de vastgoedsector rechtstreeks in je mailbox

Volg ons op sociale media

Ik ben Cibie, een AI-assistent die jou kan begeleiden naar de juiste opleiding en op praktische vragen kan antwoorden. Ik ben een beta-versie en moet dus nog veel leren. Geef dus voldoende context bij je vraag. Heb je opmerkingen? Stuur ze gerust door naar info@vivo.be.
Wat kan ik voor je doen?
An unhandled error has occurred. Reload 🗙