Wie ben ik?
Ik ben Cibie, de virtuele assistent van CIB, voor de website van VIVO ingeschakeld om bezoekers te begeleiden naar de juiste opleiding of om een gepast antwoord te bieden op praktische vragen rond opleidingen, inschrijvingen en attestering. Ik ben dus een extra werkinstrument om je te ondersteunen als vastgoedprofessional.
Wat ben ik niet?
Ik ben niet zoals Cibie in de CIB community app. Ik kan dus geen antwoorden geven op complexe vragen rond vastgoed en wetgeving. Net zoals een mens maak ik soms fouten. Als gebruiker ben je dan ook steeds gehouden om de gegeven informatie te verifiëren.
Hoe communiceer je best met mij?
1. Wees duidelijk en specifiek
- Wat te doen: Probeer zo duidelijk en specifiek mogelijk te zijn wanneer je Cibie iets vraagt. Hoe meer detail je geeft, hoe beter Cibie je vraag begrijpt en een nuttig antwoord kan geven.
- Voorbeeld: In plaats van “geef mij alles over mede-eigendom” kun je beter vragen: “Welke opleidingen zijn er over mede-eigendom?”
2. Gebruik eenvoudige taal
- Wat te doen: Vermijd te ingewikkelde zinnen of vaktaal. Eenvoudige taal zorgt ervoor dat Cibie je vraag snel begrijpt en zich op de kern kan richten.
3. Voeg context toe waar mogelijk
- Wat te doen: Geef extra informatie die relevant kan zijn, zoals het domein of het type vastgoed waarmee je werkt. Dit helpt Cibie om je beter van dienst te zijn.
4. Blijf experimenteren, Cibie leert bij dankzij jou!
- Wat te doen: Wees niet bang om verschillende manieren van vragen te proberen. AI leert van jouw input, en je zult merken dat je antwoorden krijgt die steeds beter aansluiten bij je vragen. En reset af en toe de chat als je vastloopt in de richting waar je denkt naartoe te willen gaan.
- Voorbeeld: Probeer variaties van je vraag te stellen om meer gedetailleerde antwoorden te krijgen.